|
Jim Slaton: Pilotování pomocí
zadních volných konců
Často
řikám
začínajícím swooperam, že
přistání pomocí zadních volných
konců je uměni, které musíte ovládnout v
poslední řade. Přistáni pomocí zadních
volných konců je skutečně ten nejůčinnější způsob, ale
nesmíte z toho dělat “účel sám pro sebe”.
Dřív nikdo nelítal na zadkách, a teď se najednou
všichni rozhodli že je to naléhavá nutnost.
Nespěchejte, na všechno je čas. Trénujte s dostatečnou
zásobou výšky.
Několik tipu pro vás:
Nepokoušejte se udělat “flare“ za zadky (jenom rovnáte
vrchlík v horizontalním letu),
Ze střemhlavé zatáčky se nedá zachránit
pomocí zadních popruhů. (K tomu máte řidičky!–
poznámka překl.)
Pokud váš rozpočet je přesný, nebudete muset
zasahovat na zadky dokud vrchlík nevyplave ze zatáčky
sám,
Pokuď jste schopni 9 krat z 10, udělat takový přesný
rozpočet a zatáčku, to jste možná... asi…
připravený používat zadky pro rovnání
vrchlíku během swoopa,
Nikdy nedělejte natolik silných zásahů na zadky, že
náběžka se zvedne výš než odtokovka. V tomto
případě vás vrchlík brzdi a to může způsobit
velice nepříjemné následky. Asi už jste slyšeli o
vysokorychlostním zborcení, čeho se tak
obávají pilotí. Musíte na to myslet taky!
Nikdy nešahejte na zadky pokud se vám zda že je aspoň
sebemenší šance, že je budete muset použít k
vyrovnání vrchlíku ze střemhlavého letu.
Zatim...
Jim
zdroj: http://www.canopypiloting.com
volně přeložil: Roman Kuzminov
|